Dela sidan:

I går rapporterade Resumé om livsmedelsjätten Coops nysatsning på sitt ekologiska varumärket Änglamark som rullas ut om några veckor i en bred lanseringskampanj till en kostnad på mellan 20-25 miljoner kronor. 

I satsningen har Coop och koncernmarknadsdirektören Björn Larsson tagit in Priority som ny byrå för design och affärsutveckling. Samarbetet innefattar design, innovation, produkt- och tjänsteutveckling för samtliga nordiska marknader.

Tillsammans med Coop ska byrån bygga varumärket Änglamark och attrahera nya, yngre kundgrupper med konceptuell kommunikation. Priority kommer att jobba brett med
Änglamark tillsammans med olika team på Coop.

I ett pressmeddelande säger Björn Larsson att man vill hitta nya, kreativa vägar att vidareutveckla sortiment och vår kommunikation i Coop:s olika samarbeten.

– Priority har de delar vi efterfrågar hos en utvecklingspartner; ett starkt kommersiellt
fokus, kreativ höjd och erfarenhet av designkoncept som bygger varumärken på längre
sikt. Jag känner mig väldigt glad över vårt samarbete där vi tillsammans ska bygga
Änglamark 2.0, säger Björn Larsson i en kommentar.

Nedan kan ni se första resultatet av samarbetet i form av en redodlad förpackningsdesignen som tydligare lyfter fram det ekologiska och butikskommunikationen som går under temat "Svårt att välja? – välj Änglamark – noga utvalt. klokt bortvalt." Lanseringen går ut i butik under vecka 43.

 



Dela sidan: