Dela sidan:

Se filmen med alla chefredaktörer här:

Vill du jobba inom Bonnier News? Utforska möjligheterna här

Vad gör Bonnier News?

Inom Bonnier News samlas varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Dagens Industri, Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad. Uppdraget har varit detsamma sedan de första tidningarna startades i mitten av 1800-talet: att snabbt tillgodose behoven av intressant och sann information – och göra det bättre än någon annan.

Vid årsskiftet går dessutom Bonniers två svenska magasinsföretag samman – och blir en del av Bonnier News. Det är Bonnier Magazines & Brands och Bonnier News Lifestyle som blir ett.

Den nya enheten kombinerar Magazines & Brands starka varumärken som Amelia och Sköna hem med News digitala utvecklingskraft och räckvidd. Tillsammans hade de två bolagen under 2017 en omsättning om cirka 1 200 miljoner kronor.

Anna-Clara Welander, chef för Bonnier News Lifestyle:

– Med ökad räckvidd och kundbas kan vi snabbare skala upp våra affärer – oavsett om det gäller digitala tjänster eller prenumerationsaffären i print. Även om produkterna har olika förutsättningar, ser vi tydligt att verksamheterna kompletterar varandra. Lifestyle är ledande digitalt och har en stark lösnummeraffär. Magazines & Brands har starka varumärken och en stor prenumerationsaffär.

Grundläggande värden och kompetenser

Demokratin och det fria ordet har alltid varit grundläggande värden. Genom att dra nytta av tillgångarna som finns är det här möjligt: Starka varumärken, innehållet, passionerade medarbetare, kompetens inom allt från försäljning till journalistik och utveckling samt engagemanget från både läsare och kunder. Att koppla ihop de här värdefulla tillgångarna är nyckeln till Bonnier News framgång.

Med många starka och olika varumärken, som samtidigt delar samma passion för media och nyheter, har Bonnier News en unik möjlighet på marknaden. Att tillsammans nå och beröra fler.

Här kan du se vilka möjligheter som finns inom Bonnier News just nu



Dela sidan: