Dela sidan:

FocusNeo är en helhetsleverantör av skyltar och visuell kommunikation med verksamhet i Sverige, Norge och Finland, som gjort skyltar bland annat för Cubus, Dressmann och Mall of Scandinavia. Namnbytet ska ge ett sken av framåtanda; neo betyder ny på grekiska och FocusNeo vill karaktärisera sig genom att vara en byrå som ständigt utvecklar sina erbjudanden via ny teknik, nya produkter och nya tjänster.  

– Det är viktigt att alla våra medarbetare känner sig involverade i strategin och arbetet framåt. Vi tror på våra medarbetare och våra unika styrkor, som nu får en profil som mer stämmer överens med det företag vi är och har skapat tillsammans. Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga. Det ligger helt enkelt i vårt dna, säger Magnus Näslund, VD FocusNeo i ett pressmeddelande.

Det nya ansiktet utåt har utformats av reklambyrån Fältman & Malmén. 

– Att tillsammans göra en analys av marknaden och djupdyka i FocusNeos erbjudanden har varit ett nöje. Jag tänker på den långa historik och erfarenhet de har och de visionärer de alltid har varit. Man kan säga att de är som en ledstjärna för branschens utvecklig och det ville vi tydlig spegla i den nya profilen, kommeterar Magnus Fältman, CD Fältman & Malmén AB.

Företagets nya symbol liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande. FocusNeos nya profil kommer att används i hela koncernen och införas succesivt under hösten 2018 och in i 2019.



Dela sidan: