Dela sidan:

SL vill ge mer kännedom om SL:s trygghetsnummer 020-120 25 25 och att allmänheten i högre utsträckning ska rapportera vid otrygghet eller om någon stör eller förstör. 

– Att visa sina medresenärer uppmärksamhet och omtanke i kollektivtrafiken är viktigt och vi tycker att begreppet kollektivkurage är ett uttryck som båda sammanfattar det och fastnar i medvetandet. Kollektivtrafiken är ju något alla stockholmare äger tillsammans och med kampanjen vill vi uppmuntra till en form av grannsamverkan – fast i SL-trafiken, säger Suss Forsman Thullberg, kommunikationschef på trafikförvaltningen, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer dra igång vecka 42 och synas på bussar, pendeltåg, tunnelbanetåg, lokalbanor och i sociala medier. 

Arbetsgruppen till reklamkampanjen består av: 

SL
Thomas Hansen, Gruppchef kommunikation
Emma Hörnquist, kommunikatör/projektledare

Garbergs
Jan Lindforss, projektledare
Emilie Röhl, produktionsledare
Lina Bergman, copywriter
John Lundquist Coey, AD
Carola Edlund, Formgivning
Anna Hugosson, foto och film



Dela sidan: