Dela sidan:

Med drygt två månader kvar tills den nya spellagen träder i kraft håller spelbolagen på att fundera på sina framtida positioner. Många väntar sig att flera nya aktörer, såsom den brittiska jätten William Hill, kommer göra entré på den svenska marknaden och att den redan intensiva marknadsföringskampen kommer trappas upp ytterligare.

Tidigare i år blev det klart att Betsson tar över som ny huvudsponsor av SHL och i augusti gjorde man klart med Garbergs som ny huvudbyrå för reklam och varumärkeskommunikation. Ansvarig för arbetet är Svenska Spels tidigare marknadschef Peter Zäll som rekryterades i april. Än så länge har vi bara sett de första enheterna från samarbetet, men nu presenterar man det koncept som Betssons kommunikation kommer att bygga på. Ledord för det nya konceptet är "spänningens ögonblick".

– Både vi och våra kunder gillar framförallt de där riktigt spännande ögonblicken som finns i både sport och spel. Man vinner ibland och förlorar ibland, men det är spänningen, precis när det avgörs, som är kärnan och den försöker vi lyfta fram på ett lite kul och annorlunda sätt, säger Peter Zäll, chief strategy officer på Betsson i ett pressmeddelande.

Det nya konceptet rullas ut på marknaden den här veckan och kommer att synas i tv, radio, online och utomhus.

– I en bransch där rationella argument regerar var det både imponerande och uppfriskande att Betsson bad oss om ett emotionellt reklamkoncept. Tillsammans har vi gått all-in på att gestalta spänningens ögonblick. För att förstärka detta ytterligare har vi bland annat tagit hjälp ett musikstycke signerat 1600-tals kompositören Henry Purcell, känslouttryck och slowmotion, säger Petter Ödeen, creative director på Garbergs.



Dela sidan: