Dela sidan:

Affärsbenet bank upplever stark tillväxt hos Länsförsäkringar Fanny Wallérs uppdrag är att vidareutveckla och förvalta varumärket. Utmaningen handlar fortfarande om att öka kännedomen kring att ett företag som är så tätt förknippade med försäkringar, också är en bank – där har kontoren en viktig plats.



– Medan andra banker lägger ned sina kontor har vi kvar våra så folk kommer till oss. Sedan har vi fokuserat mycket på bank och gjort många aktiviteter de senaste åren.



Som bank ligger Länsförsäkringar på en blygsam nivå när det kommer till medieinvesteringar men har ökat starkt under det senaste året, från 5,8 till 22,6 Mkr.



Fanny Wallér har vid två tidigare tillfällen (2015 och 2017) vunnit Sveriges Bästa Markandschefer i kategorin försäkringar, nu tar hon hem bankkategorin med motiveringen: 


"Vad gör årets vinnare efter klockan tre? Samma sak som före tre: försäkrar kunderna att de kan känna sig nöjda och trygga i en otrygg tid. Både i digitala kanaler och inte minst på traditionella bankkontor. Det är sånt som ökar kännedom, tänkbarhet och förstahandsval." 



Byråer

Reklambyrå: Honesty

Mediebyrå: Carat och Iprospect

Pr: Gullers Grupp



Övriga nominerade Kategori Banker:
Kategori Banker:
Ulrika Sundblad, Danske Bank
Karin Askell, Handelsbanken
Pia Widell Cordén, ICA Banken
Madeilene Liljeroth, IKANO Bank
Fanny Wallér, Länsförsäkringar
Annika Vangstad, Nordea
Jessica Persson, Santander
Malin Pellborn, SBAB
Ulrica Matsers, SEB
Stina Liljekvist, Skandiabanken
Johan Bryngelson, Swedbank



Dela sidan: