Dela sidan:

Max har ökat sina medieinvesteringar med 13 procent under det senaste året, med en tyngdpunkt på utomhus och print går varumärket delvis sin egen väg där man under en längre tid positionerar sig inom hållbarhet och haft ett brett vegetariskt sortiment. 

 I Extremes mätning, som ligger till grund för bedömningen i Resumés tävling sopar Max banan med konkurrenterna.

Enligt marknadschefen Tobias Karlsson ligger har viljan att sticka ut och visat mot legat till grund för framgången.



– Det handlar om långsiktighet. Enkelhet och ständig utveckling samtidigt som det 



Vad är viktigast för att bibehålla den positiva utvecklingen de kommande tre åren?
– Viljan att göra gott – både i smak och för världen. Den godaste burgaren.

Tobias Karlsson har varit marknadschef för Max i snart två år.

Han vinner snabbmatskategorin av Sveriges Bästa Marknadschefer med motiveringen:

"Årets vinnare är en vinnare. Numera med extra allt. Ett varumärke som blivit förstahandsval för allt fler och som skiljer sig från de andra i kategorin"



Byråer

Kommunikation: Acne

Mediebyrå: Starcom

Pr: JMW Golin



Övriga nominerade i kategorin snabbmat:
Lina Nilsson, Burger King
Christoffer Rönnblad, McDonald's
Johanna Fridell, Pizza Hut
Lena Lundvall, Sibylla



Dela sidan: