Dela sidan:

I förra veckan rapporterade Resumé hur Åkestam Holst och Tele2 med kommunikationsdirektören Åse Holmberg i spetsen bestämt sig för att det inte blir några fler reklamfilmer under temat "School of Power".

– "Power 2" kommer att finnas kvar som kommunikativ grund för att visa att Tele2 erbjuder obegränsade möjligheter. "School of Power" har fungerat som ett sätt att visa det i ett års tid. Med tidens gång har vi dock sett ett behov av en förändring. Filmerna och kampanjen som helhet har fått stort genomslag och lyckats när det kommer till igenkänning, men det skapade också ett extra lager.

– Det gav inte det resultatet som vi hade hoppats när det kommer till att kommunicera vad Tele2 vill säga som varumärke. I stället fastnade vi i att få förklara vad skolan är för något, sade Åse Holmberg till Resumé i förra veckan.

Tillsammans med Åkestam Holst har Tele2 sökt ett tydligare sätt att kommunicera vad  varumärket vill säga med löftet "Unlimited" som handlar om obegränsad surf och uppkoppling.

I den nya kampanjen "Unlimited People", som släpps i dag fredag vill varumärket dramatisera att livet hos Tele2 är obegränsat, att livet blir enklare tack vare uppkoppling samt att de digitala möjligheterna gör vardagen roligare. Och kommunikationen fortsätter att vara humordriven, precis som under "School of Power"

I filmerna får tittarna följa olika personer som med hjälp av Tele2:s obegränsade surf upptäcker oväntade lösningar på sina problem. Med det nya uttrycket "Unlimited people" vill Tele2 hylla de möjligheter som finns med uppkoppling och hitta nya sätt att visualisera det uppkopplade livet.

Först ut i serien är filmerna om "Carl" och "Mike" där den förstnämnde är en man med begränsat självförtroende och glest med hår på hjässan. I reklamfilmen befinner han sig på ett nudistläger mitt ute i skogen, men hänger mest i sin husvagn till följd av den svaga tilltron till den egna förmågan.

När han beställer en peruk med hjälp av sin surfplatta, så klart med obegränsad surf och uppkoppling, händer någonting. 

Filmerna kan ses längst ner i artikeln. 

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: Åkestam Holst
Filmproduktion: Bacon
Mediebyrå: MediaCom
Produktion: Tele2 Creative hub



Dela sidan: