Dela sidan:

Programledarna Jenny Kaiser och Jessica Morales har mångårig erfarenhet från såväl mediehus- som byrå- och köparsidan och är i dag som client directors på reklambyrån Åkestam Holst. I samtalen med sina gäster kommer de bland annat att prata om hur du gör karriär i branschen, hur du blir bättre i din yrkesroll och mer ingående om strategiskt varumärkesarbete samt anpassning av den digitala utvecklingen.

– När erbjudandet kom om möjligheten att få vara med och programleda den nya podden "Bakom varumärket" var svaret självklart: ja. Sverige är ett litet land med en enorm talangflora som står bakom några av världens största varumärken och innovationer. Nu får vi möjlighet att ta reda på de sanna historierna bakom några av dessa framgångssagor likväl misstagen människorna bakom har gjort på vägen som banat väg för deras framgångar likväl format dem till de personer de är idag, säger Jenny Kaiser, programledare och Client Director på Åkestam Holst i en kommentar.

– Lyssnarna kan vänta sig både det ena och det andra. Ämnena vi kommer diskutera sträcker sig från större kulturella och branschspecifika skiften och strömningar, till högst personliga frågeställningar. Vill man komma under skinnet på några av Sveriges mest välrenommerade marknadschefer, och kanske plocka upp nåt nytt, så är det här podden för dig, fortsätter Jessica Morales, programledare och Client Director på Åkestam Holst i en kommentar. 

Premiäravsnitten spelades in på Resumés gala Sveriges bästa marknadschefer på Berns den 18 oktober. Första avsnittet gästas av Michael Grimborg (markandirektör på Synsam), som vann i kategorin optik och även kammade hem titeln Sveriges bästa marknadschef 2018. Här berättar han bland annat om vikten att ha en mentor och bra chef, om Synsams varumärkesresa, sin syn på byråernas existens och att konsumenters tålamod börjar ta slut.

– Vi är jätteglada att just Jenny och Jessica med sina djupa och breda kunskaper samt härliga personligheter ska leda podden. Jag har själv saknat en inspirationskälla och ser fram emot en podd som ska förse branschen med kunskap och att göra oss alla lite bättre i våra yrkesroller., säger Louise Lundgren, head of b2b & relations på Bauer Media.

Ett urval av kommande gäster:

Johan Backman (vinnare Sveriges bästa marknadschef kategori drivmedel), Senior Director Market på Circle K och Lisa Vejlo Degerman, Acting Director Marketing & Communication på Circle K
Fanny Wallér (vinnare Sveriges bästa marknadschef kategori bank), Kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar
Ulrika Sundblad, head of digital sales & marketing på Danske Bank



Dela sidan: