Dela sidan:

SF Bios namnbyte till Filmstaden har väckt mer uppmärksamheten än vad företagsnamnbyten brukar göra, inte minst på grund av att de då även kommer att överge den klassiska SF-jingeln.

Bytet kommer att ske vid årsskiftet och samtidigt passar SF Bio på att slå ihop de tre företagserbjudandena SF Media, SF Bio Företagsbiljetter och Möten & Event till ett enda affärsområde, Filmstaden Business. Ansvarig för området blir Therése Liljedahl som även blir vd för SF Media (blivande Filmstaden Media).

– Jag är så glad att få komma till Filmstaden och har alltid haft ett gott öga till film och bio. Bio är en fantastisk miljö där det finns många kreativa möjligheter kvar att jobba med. När många pratar om utmaningarna med att nå till sina kundbaser ser jag bio som en mötesplats där företag kan ta med sina kunder på en upplevelse och förmedla sina budskap på unika sätt, säger Therése Liljedahl i ett pressmeddelande.

Närmast kommer Therése Liljedahl från rollen som vd på Live Nation Sverige där hon varit sedan 2014. Innan dess hade hon under 13 år olika seniora roller på MTG. Hon tar över rollen från Ted Johansson, som dock kommer finnas kvar inom bolaget.

– Vi är verkligen nöjda med att få Therése till Filmstaden Business. Vi ser att företag verkligen uppskattar våra lösningar för att driva sina varumärken starkare, använda biograferna som en mötesplats för kunder och anställda och till detta använda biobiljetter som ett verktyg i att driva lojalitet och försäljning. Här kommer Therése med sina goda erfarenheter och starka driv säkerställa fortsatt tillväxt, säger Ted Johansson head of B2B, Odeon Cinema Group och avgående vd för SF Media.



Dela sidan: