Dela sidan:

Se filmen med alla chefredaktörer här:

Vill du jobba inom Bonnier News? Utforska möjligheterna här

Under Bonnier News flagg finns plattformar som Expressen, Dagens Nyheter och Dagens industri. Alla tre varumärken starka i sig själva med dedikerade medarbetare under respektive titel. Sedan finns det även de som arbetar med alla tre – samtidigt.

”Vi måste utgå från varje varumärkes behov och potential”

Dilem Güler började jobba på Expressen 2013 och har haft en självklar plats på första parkett under Bonnier News digitala transformation.

 Det har varit en fantastisk resa fylld med utmaningar, frustration och glädje. Väldigt lärorikt att vara med om en så pass stor omvandling som vi faktiskt har genomgått.

Som affärsutvecklingschef på Bonnier News Sales har Dilem, och hennes team, självklart mött prövningar med att se varje varumärke. Men Dilem har aldrig backat från en utmaning utan inspireras snarare av uppgiften.

 Det är otroligt kul att jobba med flera varumärken, såklart. Varje varumärke har sina unika styrkor och det gäller, ur mitt perspektiv, att identifiera dessa och jobba utifrån dem. Trots att det finns en hel del synergier måste vi alltid utgå från vad varje varumärke har för behov och potential, säger Dilem och fortsätter:

 Sedan är det en enorm lyx att få jobba med så starka publicistiska produkter med så viktiga syften. Att ena dagen prata om valet med en nyhetschef och andra dagen diskutera digitala annonsprodukter med en utvecklare gör att man får en väldigt varierande arbetsdag.

Vägen till ett sammansvetsat samarbete

Men går det att flytta fokus friktionsfritt mellan alla plattformar? Trots att alla titlar går under samma flagg gäller det att ha förståelse för respektive behov.

 Så länge man förstår skillnader och likheter tycker jag inte att det finns en konflikt. Jag går in i ett vi-tänk så fort jag sitter i ett möte om just det specifika varumärket. Tvärtom, det är en styrka att ha den insynen och förstå vad som händer på de olika titlarna, säger Dilem.

Efter flera års erfarenhet har Dilem hittat flera lösningar för ett smidigare samarbete. Självklart har det dykt upp hinder på vägen, som det gör i alla verksamheter i ständig utveckling, men det har i sin tur lett till ett mer sömlöst samarbete.

 Jag har sedan starten sett behovet av samordning mellan avdelningarna och har drivit detta från annonsorganisationen. Jag är väldigt stolt över hur vi fått ihop helheten från gemensam teknik till beslutsforum som gör att vi blir mer effektiva, säger Dilem och fortsätter:

 Men det absolut bästa jag gjort är att anställa de supermänniskor som jobbar i mitt team, de gör ett imponerande jobb och bidrar varje dag till vårt fantastiska resultat.

Här kan du se vilka möjligheter som finns inom Bonnier News just nu 



Dela sidan: