Dela sidan:

Allt fler företag gör reklam med syfte att nå målgrupper med utomeuropeisk bakgrund, och exempelvis ICAVolvo och Comviq har i reklamfilmer lyft fram det mångkulturella Sverige och anpassat sin kommunikation efter det

Halebop fortsatte i samma tema och lanserade förra året appen Locall som ska göra det enklare för personer att hålla kontakten med släkt och vänner utomlands. För att stärka sin kommunikation för att nå dessa målgrupper väljer Halebop byrån Kapi, som specialiserar sig på mångkulturell kommunikation.

– När vi började prata om att ta vidare arbetet med vår mångkulturella kommunikation var KAPI en naturlig samarbetspartner. Det är en nischbyrå med stor erfarenhet och vi har stark tilltro i att vi tillsammans kommer att stärka Halebops position i viktiga målgrupper, säger Johanna Sahlman, chef på Halebop, i ett pressmeddelande. 

Kapi kommer som strategiskt rådgivande partner arbeta med målgruppsanalyser, kanaler och kreativa uttag för att nå den önskade målgruppen. 

– Det är ett fantastiskt tillfälle för oss på KAPI att få arbeta med Halebop som gör alla rätt just nu och ser samma möjligheter i den mångkulturella målgruppen som vi gör, kommenterar Magnus Sollenberg, Creative Director, KAPI.



Dela sidan: