Dela sidan:

Mitsubishi har samarbetat med Renata Chlumska i fem år och äventyraren har främst varit ansiktet utåt för bilvarumärkets hybrid-bilar. Hittills har partnerskapet bland annat renderat i ett livsstilsmagasin men nu väljer de båda parterna att fördjupa sitt samarbete.

I en ny kampanjserie vill Mitsubishi visa hur en bil kan hjälpa till att få ihop livspusslet.

– Ingen kan göra allt men alla kan göra något för att leva lite mer klimatsmart. Valet av bil är en sådan sak. Vi vill visa konsumenter att vardagslivet med en laddhybrid är enkelt samtidigt som du gör en insats för miljön. Det gör vi med hjälp av content med en intressant person som Renata. Filmerna har en fantastisk kvalitet, säger Christina Holmberg, marknadschef på Mitsubishi.

Kampanjfilmerna, inklusive en rad fråga/svar-filmer, är framtagna av Make Your Mark.

– Vi tänkte symboliskt och ville skapa känslan av att maximera livet med hjälp av bilen. Vi ville även komma närmare Renata vilket jag tycker att vi lyckades med. Hela teamet blev väldigt inspirerade och vi hoppas att tittarna känner likadant, säger producent Linn Svalin på Make Your Mark.

Hittills har två filmer släppts och tre ytterligare kommer att lanseras under hösten.

– Dagens konsumenter översköljs av innehåll av väldigt varierande kvalitet. Men här lyckas vi förhoppningsvis nå fram till dem med en blandning av inspiration och information. Att filmserien dessutom knyter samman med Mitsubishis övriga marknadsaktiviteter runt sponsring, influencersamarbete och produktlansering visar på ett väldigt konkret sätt hur kloka marknadsförare kan dra nytta av content marketing, säger Jonas Terning, vd på Make Your Mark.

Arbetsgrupp Make Your Mark:
Regi: Andrej Landin
Producent: Linn Svalin
Foto/redigering: Johan Forsberg
Ljud: Erik Johansson, Apear
Gaffer: Daniel Hjellum
Produktionsassistent: Agnes Nobel
Marknadschef Mitsubishi: Christina Holmberg
Kreativt ansvarig Mitsubishi: Daniel Kullander Mantilla



Dela sidan: