Dela sidan:

Varje år delar The Holmes Report ut Sabre Awards i alla olika världsdelar. 

När priserna för enbart de europeiska byråerna delades ut tidigare i våras kammade bland annat Nord DDB och Jung Relations hem priser för sina arbeten med Oddset respektive McDonalds.

Efter att de respektive världsdelarna haft sina galor var det i går dags för den globala prisceremonin i Washington, och då fanns det bara en svensk byrå bland vinnarna.

Svenska Narva prisades redan i våras som Nordens bästa kommunikationsbyrå men i går tog de även hem priset som världens bästa healthcare-byrå. Narva vann utmärkelsen framför byråer som Finn Partners, FleishmanHillard, GCI Health och Cohn & Wolfe.

– Det känns både omtumlande och välförtjänt, säger Johan Molander. Det finns fog att säga att vi tillsammans utgör den absoluta världseliten. Men bara en kan vinna och det blev Narva, säger Johan Molander, managing partner på Narva.

Narva, som grundades år 2000, köptes tidigare i år upp av Aller Media. Byrån har i dag 60 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Den här vinsten är en milstolpe i Narvas historia. När vi år 2012 bestämde oss för att ta position på hälsoområdet hade vi så klart höga ambitioner. Sedan dess har mycket hänt. Formerna för kommunikation, marknadsföring och PR har förändrats i grunden. Men vi har hela tiden tillsammans med våra kunder lyckats skapa innovativa och kreativa arbetssätt och kampanjer, säger Johan Molander.

– Två drivkrafter påverkar all kommunikation just nu – digitalisering och transparens. För våra uppdragsgivare finns det en enorm potential att dra nytta av dessa. Vi tycker att Narva gör just detta väldigt bra. Att skapa strategier och koncept som fungerar i ett nytt digitalt landskap. Därför är utmärkelsen ett viktigt kvitto på att vi är på rätt väg, fortsätter han.

På healthcare-sidan har Narva bland annat jobbat med läkemedelsbolaget Roche och Barncancerfonden.

Den totala vinnaren i Sabre Awards blev slutligen Cohn & Wolfe.



Dela sidan: