Dela sidan:

Den 22 till 24 november anordnas den årliga tävlingen Eurobest Young Creatives i Warzawa där unga kreatörer från runtom i Europa får chansen att mäta sina kreativa krafter. Väl på plats får de 30 timmar på sig att ta fram en integrerad kampanj för en ideell organisation utifrån en given brief. Tävlingsupplägget är liknande det i Cannes Young Lions, och delar av den svenska grupp som i somras tävlade i Cannes kommer även åka till Warzawa.

De svenska kreatörer som kommer representera Sverige är: Felix Jörneman och Felix Gerlam, copywriter respektive art director på Borg & Owilli, Claudia Cavalli, copywriter på TBWA och slutligen August Laustsen, art director på House of Radon.

– Det är två starka team som gick segrande ur den svenska uttagningen till Cannes Young Lions. De har rutin på det här och kommer gå för guldet, säger Nicole Lage-Vianna, projektledare på KOMM, som utsett de svenska kreatörerna.

– Oj! Vad kul detta kommer att bli. Vi är såklart peppade och kommer att ta med oss en stor påse revanschlust vi fick med oss från Cannes i somras. Nu blir det Polen i november istället som på många sätt känns otroligt, säger Felix Jörneman, Borg & Owilli.

Vinnarna presenteras den 24 november.

– Det känns otroligt stort att få representera Sverige igen, och med erfarenheten från Cannes hoppas vi på att återvända med en medalj denna gång. Det ska också bli roligt att få åka till just Polen – det är ett land vi inte brukar hänga i särskilt ofta, säger Claudia Cavalli, TBWA Stockholm och August Laustsen, House of Radon.



Dela sidan: