Dela sidan:

– Vi har letat efter en byrå som kan möta våra krav på digital service och samtidigt arbeta med strategin kring vårt varumärke och våra produkter. BBH Stockholm visade i tidigt skede att de förstod briefen och matchade våra krav på lite mer nytänkande. BBH Stockholm adderar även ytterligare en aspekt i att se utmaningar och lösningar på hur vi kan växa på en marknad där de digitala möjligheterna öppnar för en helt ny affär och strategi, säger Stefan Albertson, Marketing & portfolio manager på Lantmännen Cerealia/GoGreen i ett pressmeddelande.

GoGreen är en del av Lantmännen Cerealia och har som uttalat mål att "revolutionera grön matlagning". BBH Stockholms uppdrag är att få GoGreens varumärke och produkter att växa på marknaden.

– Vi ser fram emot ett nära samarbete med GoGreen för att etablera varumärket som ett ännu mer naturligt val för människor som värdesätter det gröna alternativen till en bra smakupplevelse. På BBH Stockholm tycker vi om att utmana satta konventioner och det skall bli mycket intressant att tillsammans med GoGreen arbeta fram konsumentupplevelser och kommunikation som är värdeskapande för den enskilde konsumenten, säger Katrin Hellbom, chief operating officer, BBH Stockholm i en kommentar.

Samarbetet är redan i full gång och de första delarna av uppdraget kommer sannolikt att släppas under Q1 2019.



Dela sidan: