Dela sidan:

Initiativet bygger på en ambition att vidareutveckla hur bannerannonsering används och tillsammans med live-kasinotjänsten Authentic Gaming ska bolagen genom en banner livesända casinospel från bland annat Foxwoods Resort Casino i USA och Saint-Vincent Resort & Casino i Italien.

– Innovativ och datadriven marknadsföring är ett av de viktigaste skälen till varför LeoVegas förra året passerade en miljard-dollar-värdering och idag kan kalla sig för en Unicorn, och även ett viktigt skäl till varför vi nu är marknadsledande inom mobilt live-casino. Den här satsningen är ett sätt att fortsätta i samma riktning, säger Maria Gustafsson på LeoVegas.

Bonnier News, som länge varit en affärspartner till LeoVegas, ser tillsammans med Seenthis vd stor potential i tjänsten. 

– Det är roligt när kunder utmanar oss med innovativa idéer som vi kan svara upp på. Det här känns som ett framtida format med stor potential. Extra kul att få göra det tillsammans med LeoVegas som sedan länge varit en viktig affärspartner till Bonnier News, säger Alexander Lydecker, annonsdirektör på Bonnier News.

– Vi på Seenthis vill med vår teknik hjälpa våra kunder att med kreativa lösningar maximera deras erbjudande. Vi är därför väldigt glada att LeoVegas som första spelbolag valt att använda sig utav den här tekniken. Att kunna visa livesändningar i banner-annonsformat är ett exempel på där vi kan skapa en bättre användarupplevelse och samtidigt göra LeoVegas kommunikation mer effektiv, säger Marcus Myrberg, VD på Seenthis.



Dela sidan: