Dela sidan:

I ett pressmeddelande samt i ett inlägg på Instagram under hashtaggen #RicheBurgareRIP berättade Riche att deras klassiska burgare försvinner från restaurangens meny. Den sista serverades den 1 november klockan 17.00.



McDonald's som ligger i krokarna av reklambrasnchens stamlokus lugnar Stockholmarna med en annons på Stureplans stortavla som rullar under helgen uppmärksammar farvälet och gör klart att de tänker fortsätta att servera burgare som vanligt.

– Det är förstås tråkigt att den anrika Richeburgaren försvinner. En burgare som Stockholmsbor länge älskat. I denna burgarkris är det därför viktigt att vi informerar allmänheten om att de kan vara lugna. McDonald's serverar burgare dygnet runt, 365 dagar om året, säger Erland Cessan, franchistagare McDonald's Kungsgatan i ett pressmeddelande.

På fredagskvällen svarade Riche på samma stortavla genom att lägga upp receptet på den "hemliga" Richeburgaren. Ett initiativ som hyllades stort i sociala medier under helgen.






Dela sidan: