Dela sidan:

200 kvadratmeter eventyta, plus utvalda reklamytor, på Stockholms Centralstation. Det är priset i Jernhusens tävling Jernspiran, som belönar kommunikation som på något sätt bidrar till en bättre värld.

Juryn har nu utsett sex finalister som lyfter en rad samhällsfrågor, bland annat jämställdhet, integration, psykisk ohälsa, mänskliga rättigheter och hållbar konsumtion. De nominerade är:

• Bonnierförlagen och Svenska Basketbollförbundet
• Civil Rights Defenders
• Elitfotboll Dam
• Myrorna
• Tjejzonen
• War Child

Ann Hermansson, jurymedlem och marknadsansvarig på Jernhusen Media:

– Juryn hade 15 finalister att ta ställning till och med den höga kvalitén på bidragen blev det en utmaning att välja ut de bästa. Vi är otroligt tacksamma för det stora engagemanget från alla 38 tävlande i Jernspiran. Det ska bli spännande att se vilka tre som får möjligheten att realisera sina idéer.

Av de sex nominerade kommer tre vinnare att utses. Andra- och tredjepristagarna får ytor på centralstationerna i Malmö och Göteborg.

Jernspirans jury består av:

• Lotta Onajin, vd på Edelman Deportivo
• Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé
• Kjell Hasslert, styrelseordförande Jernhusen AB
• Anders Lindén, vd på Tango Brand Alliance
• Arvid Axland, grundare kommunikationsbyrån Pool
• Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media
• Sara Hellsten, produktionsledare Jernhusen Media



Dela sidan: