Dela sidan:

Kommunikationsarbetet för Kinnarps innebär bland annat produktlanseringar, mässor samt att vidareutveckla och stärka Kinnarps varumärke samt profil internationellt. 

– Vi ville hitta en samarbetspartner som kan fungera som ett strategiskt bollplank, generera kreativitet i kommunikationen och hantera de stora krav ett varumärke som Kinnarps har idag på internationell produktion och effektivitet. Valet föll på Ehrenstråhle som visade upp en kultur och uppdragsförståelse som passar oss på Kinnarps och har ett ovanligt starkt track-record av stark, insiktsdriven kreativitet, säger Ann Cederwall, global marketing och communications manager på Kinnarps, i ett pressmeddelande. 

Ehrenstråhle öppnade sitt Malmökontor förra våren, där idag 14 personer är anställda. Från Malmö drivs uppdrag från bland annat Zoégas, Alfa Laval och Sparbanken Skåne.

– Vi är glada och stolta att få arbeta med ett så spännande bolag som Kinnarps. De är en av Europas största leverantörer av inredningslösningar för kontor, skola, vård och
omsorg och verkar i över 40 olika länder. Kinnarps är ett bolag i tiden, starka på design, hållbarhet, nytänk och ergonomi. De ligger i framkant för vad arbetsplatser och offentliga miljöer behöver erbjuda i framtiden kommenterar Anna Nordström Carlsson på Ehrenstråhle i Malmö.



Dela sidan: