Dela sidan:

Bostadssajten Hemnet har valt Essen International som varumärkesbyrå. Samarbetet syftar till att vidareutveckla Hemnets varumärke och digitala kundupplevelse.

Hemnets varumärkesansvarige Sofie Tivenius berättar att byråns första uppgift kommer att bli att ta fram en ny grafisk profil för Hemnet efter ägarbytet, bostadssajten såldes till investmentbolaget General Atlantic för två miljarder kronor i slutet av 2016. 

– Det handlar om att utveckla tonalitet för Hemnet som varumärke. Var det kommer att leda fram till får arbetet visa. 

Är det aktuellt att frångå namnet och logotypen under de nya ägarna?
– Nej, det handlar om att förfina och utvekla det vi har. Hemnet är ett oerhört starkt varumärke. Vi arbetar ständigt med att utveckla Hemnet och i samband med ägarbytet och vissa nya funktioner var det läge att se över den grafiska profilen och därmed också utveckla kundupplevelsen på alla plattformar.  

Hemnet har tidigare samarbetat med Forsman & Bodenfors och Prime. Enligt Sofie Tivenius är det i dagsläget inte aktuellt att ta in en ny huvudbyrå. 

– Att utveckla den grafiska profilen för varumärket är det naturliga steget utifrån var vi befinner oss nu. 



Dela sidan: