Dela sidan:

Det händer saker på Uber i Norden. I går meddelade bolagets nordiska talesperson Bodil Sidén att hon skulle lämna sin post för att bli kommunikationskonsult på Bellbird.

Nu tillsätter bolaget för första gången en nordisk marknadschef i Monika Werthén. Monika Werthén kommer närmast från The Absolut Company där hon haft en roll som global brand director. I hennes uppdrag ingår bland annat att skapa en bild av Uber som en "trovärdig och solid partner till lokaltrafiken samt som en smidig lösning i människors vardag".

– Att Monika börjar på Uber är väldigt roligt och ett viktigt steg för oss i vår varumärkesresa. Hon har med sig mångårig erfarenhet från stora globala företag och hon kommer förvalta vårt fokus på transparens och samtidigt växla upp varumärkesarbetet lokalt i Norden, säger Joel Järvinen, general manager på Uber i Norden.

Tidigare i karriären har Monika Werthén jobbat som nordic brand manager på Philips och Unilever Nordic.

– Det känns fantastiskt kul att börja på Uber – en stark aktör på marknaden med en inspirerande vision om att privatpersoner i princip inte kommer behöva äga egna bilar allteftersom nya transportlösningar kommer till marknaden. Jag ser det som en rolig och tuff utmaning att bygga vidare på denna vision i Sverige och i Norden, säger Monika Werthén i ett pressmeddelande.



Dela sidan: