Dela sidan:

Handelshögskolan i Stockholm är en av Europas mest ansedda. Nu vill man hitta ett tydligare uttryck och en kommunikativ grund som förmedlar de värden skolan står för. Därför väljer man att inleda ett samarbete med hybridbyrån Hummingbirds som ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept åt skolan.

– Analysen utförd av KantarSifo har tydligt belyst var vi står idag och även gett oss en riktning. Utifrån det har vi upphandlat en konceptbyrå där Hummingbirds Hybrid Agency klart stod ut med deras synsätt på strategiska frågor och kreativa förmåga, säger Henrik Ekequist, marketing manager på Stockholm School of Economics Executive Education.

Det nya konceptet och kommunikationsplattformen kommer att lanseras under våren.

– Det är ett enormt spännande uppdrag både att få arbeta med en så kompetent och etablerad aktör inom utbildning men också för att det är en viktig del i samhällsutvecklingen. Att det är ett internationellt perspektiv tillför såklart också en del, säger Clas Vingård, brand strategist på Hummingbirds Hybrid Agency.



Dela sidan: