Dela sidan:

Ballerina ingår i Göteborgs Kex varumärkesflora och har funnits sedan 1963. Nysatsningen på Ballerinas varumärke är redan i gång och just nu genomförs ett omfattande varumärkesarbete tillsammans med Identity Works. 


– Vi ser fram emot vårt samarbete med Volt som ny strategisk och kreativ partner i arbetet med att lyfta en älskad klassiker till en ny nivå. Ballerinas omvärld har förändrats och vi behöver visa att vi förändras med den. Vi är övertygade om att Volt kommer vara rätt för oss på den här resan, säger Susanne Wibreus, Marknadschef Kex och Kakor på
Orkla Confectionery Snacks i ett pressmeddelande.

Volt ska ta fram en ny kommunikationsstrategi och ett nytt kommunikationskoncept som ska rullas ut under 2019.

– Det är såklart lite av en utmaning att skruva i ett så pass välkänt och omtyckt varumärke, men det känns fantastiskt roligt att få det förtroendet. Nu måste jag bara få hela arbetsgruppen att uttala kex korrekt, säger Jonas Brodén, projektledare på Volt i en kommentar.



Dela sidan: