Dela sidan:

I somras annonserade vitvarusajten Tretti att man inlett ett byråsamarbete med The&Partnership Nordics.

Nu presenterar man den första kampanjen från samarbetet. I kampanjen "Femti femti" väljer man att fokusera på arbetsfördelningen i hemmet, och varför det är viktigt att det är viktigt att ha en jämlik fördelning mellan föräldrarna.

För att visa på hur det är att dela lika på hushållsarbetet installerade Tretti en rad olika husprodukter som styrs med hjälp av röstigenkänning. Produkterna var dessutom röstlåsta så att de inte kunde användas av samma person två gånger i rad.

– Det här är i grunden en väldigt positiv kampanj. Vi hittade en undersökning som sa
att partners som delar lika på hushållsarbetet har större sannolikhet att hålla ihop.
Med den här kampanjen ger Tretti inte bara råd om vilka hushållsprodukter som gör
dina hushållssysslor enklare och roligare, utan också råd om hur du kan få en mer
jämlik och kärleksfull relation, säger Timo Orre, creative director på The&Partnership Nordics som ligger bakom kampanjen.

2016 förvärvades Tretti av det danska e-handelsföretaget WhiteAway som sedan dess tagit ett tydligare grepp om bolagets varumärke.

– Genom vårt dagliga arbete med rådgivning vid köp av vitvaror, kan vi se skillnaden
det gör att ha rätt verktyg hemma. Det är kanske bara maskiner, men de rätta
maskinerna underlättar otroligt mycket i vardagen för många. Både för det rent
praktiska såklart, men i förlängningen också i vårt förhållande till varandra hemma.
Den insikten ville vi gärna dela, och genom kampanjen Femti Femti kan vi illustrera
ämnet på ett bra sätt, säger Rikke Bülow Davidsen, chief business development officer på Tretti.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Whiteaway Group
Kund: Rikke Bülow Davidsen
Byrå: The&Partnership
Kundansvarig: Joachim Medalen
Projektledare: Marita Linnell
Creative Director: Timo Orre
Copywriter: Anton Holmstrand och Hanna Adelstål
Art Director: Sebastian Kamph och Petter Dufvenberg
Planner: Leon Phang
Mediastrategi: Fredrik Pettersson
Mediaplanering: Malin Malmström
SoMe Planner/production: Julia Tånge



Dela sidan: