Dela sidan:

Bannerkampanjen, framtagen av TBWA Stockholm och producerad av Bannerboy, kommer endast visas på de datorer som har ett av femton utvalda riktigt gamingkompatibla grafikkort. Samtidigt visas en vanlig utbudskampanj på resten av internet. 

– När vi går in på en hemsida idag, samlar den automatiskt in information om datorn vi använder, som till exempel vilket grafikkort den här. Genom att lista de femton vanligaste grafikkorten bland gamers, kunde vi lägga in en specialkod i våra banners som anpassar och riktar budskapet efter just den informationen, säger Sofia Nordström, Art Director på TBWA Stockholm, i ett pressmeddelande. 

SJ ansluter via bannerkampanjen en mängd gaminginspirerad reklam inför Dreamhack varje år. Förra året rapporterade exempelvis Resumé  om en kampanj utformad av Ehrenstråhle för PC-tillverkaren Lenovo, som visade pensionärslaget "Silver Snipers".  

– Innehållsmässigt handlar det om en helt vanlig utbudskampanj. Men vi säger WTB, istället för kom och köp. Till och med konceptraden gick att översätta någorlunda med begrepp som n00b och M+15 player. Tack 'WoW Dictionary' för det, kommenterar Lina Franzon, Copywriter på TBWA Stockholm.



Dela sidan: