Dela sidan:

Camilla Kuylenstierna kommer har den senaste tiden drivit egen verksamhet och har en bakgrund från bland andra Swedish Match och Intellecta samt haft uppdrag för kunder som Telenor, SVT och Unilever. Hon har haft flera olika positioner, men har under de senare år har det handlat mestadels om strategisk kommunikation, konceptualisering och varumärkesbyggande. Sociala medier har alltid haft en naturlig plats i mixen.

– I Camilla hittar vi en fantastisk vd att hjälpa oss vidare på vår resa. Hon har stor erfarenhet, men inte minst stor förståelse för hur sociala medier har och ytterligare kommer att förändra kommunikationsbranschen. En drömrekrytering för oss helt enkelt, säger My Söderholm, medgrundare och nuvarande vd för Socialminds i ett pressmeddelande.

Det har sedan länge legat varit planen att My Söderholm skulle kliva åt sidan från vd-posten för att istället lägga mer tid på det kreativa arbetet på byrån. Nu plockar man alltså in en extern vd i Camilla Kuylenstierna.

– När jag fick frågan om att få arbeta med teamet på Socialminds sa jag ja direkt. Har själv varit kund hos dem tidigare och jag vet hur otroligt duktiga, innovativa och professionella de är. Målet är att ta vidare Socialminds till nya höjder tillsammans med My och alla i personalen, både lokalt och globalt, säger Camilla Kuylenstierna i en kommentar. 

Vid sidan av arbetet har Camilla Kuylenstierna i flera sammanhang pratat öppet om sina personliga erfaranheter av alkoholmissbruk. Bland annat i boken "Ansvarsfull" och i en intervju med Resumé 2013.

Socialminds är en del av BB Comm Group som också inkluderar reklambyrån BerntzonBylund, pr-byrån Mindmakers PR och eventbyrån Wonderland. BB Comm Group blev i höstas uppköpta av H&H Group som totalt består av 17 olika byråer. I det senaste bokslutet från 2017 sjönk omsöttningen till 4,3 Mkr (4,8 Mkr) medan rörelseresultatet förbättrades +261 Tkr (-193 Tkr).



Dela sidan: