Dela sidan:

Det var i somras som Telia gick ut i pitch med sikte på ny pr-byrå. Efter en omfattande pitchprocess med ett antal kreativa scenarier föll valet på JMWGolin som ges uppdraget att stötta telekomjätten i pr-arbetet gentemot både b2b- och b2c-kunder.

– Det här är mer än jättekul- Telia har länge varit en drömkund och att nu få stoltsera med att vara deras PR-byrå gör oss lyckliga. Det finns få varumärken som har ett starkare fäste i Sverige och det känns både utmanande och superspännande att vi nu tar oss an det här uppdraget, säger Louise Leo, vd på JMWGolin i ett pressmeddelande.

Operatören bedriver sedan tidigare samarbeten med Forsman Bodenfors och Carat. JMWGolin kommer att komplettera de två byråerna. Det nya samarbetet inleds med en gemensam julkampanj.

– JMWGolin har under hela processen visat på skarpa insikter, smarta idéer och dessutom fått oss att skratta. De fångade oss från start med sitt flexibla och realtidssbaserade tankesätt, som inte bara stannar i idéstadiet utan följer med hela vägen. Vi ser fram emot att tillsammans växla upp och skapa nytänkande, inspirerande och engagerande kommunikation, säger Cecilia Levin Destoup, communications manager konsument på Telia Sverige, som höll i upphandlingen i en kommentar.



Dela sidan: