Dela sidan:

Visa, Bethard, Samsung och hudårdsmärket Zlatan Sports. Under våren pågick en debatt om hur många reklamsamarbeten Zlatan egentligen kunde vara med i. Fotbollsstjärnan fick ta emot en hel del kritik, medan andra menade att kritikerna bara var avundsjuka.

I en ny kampanj för Samsungs QLED TV skämtar han nu själv om att han är mer känd för sina reklamkampanjer än sin fotbollskarriär.

– Då de stora orden om Zlatan redan sagts både en och två gånger, ville vi istället lyfta fram den lättsamma sidan av honom. Den som skojar och inte tar sig själv på så stort allvar. Och då kändes det förstås givet att konstatera hans nya slags kändisskap i en tv-reklam, med Zlatan, för TV. Så hatten av för bjussig skådis, säger Anna Boberg, copywriter på Nord DDB, i ett pressmeddelande.

Filmerna är en del av kommunikationskonceptet "Award-winning TV experience", framtaget av Nord DDB. Kampanjen kommer att tas ut i en TVC samt elva onlinefilmer som under hösten kommer att visas i butik och i digitala kanaler.

Produktionsbolaget bakom filmerna är B-Reel Films.



Dela sidan: