Dela sidan:

Nu i november samlas samtliga Eurobest-jurymedlemmar i London för att gå igenom och kora de mest kreativa och effektiva kampanjerna i Europa.  Årtets jury i Eurobest uppnår  en helt jämn fördelning mellan kvinnor och män, för första gången.

Här är svenskarna i juryn:
• Brand Experience & Activation and Direct: Johannes Ivarsson, Copywriter, TBWA\Stockholm

• Film and Print: Johan Bello, Executive Creative Director and Partner, Acne

• Outdoor and Radio: Klaudia Klang, Creative, Volontaire

• Digital, Mobile and Digital Craft: Gabriella Karlsson, creative director, More Digital Studios

• Design and Print & Outdoor Craft: Lisa Careborg, creative director, Happy F&B

• Film Craft: Frida Siversen Ljung, Copywriter & Partner, NORD DDB

• Media: Grace Ahlberg, Chief Development Officer, GroupM Sweden

• Innovation and Creative Data: Mathias Wikström, Founder, RBK

• Entertainment: Camilla Adamsson, Head of Brand Partnerships, Sony Music Entertainment Sweden

Guld-, silver- och bronsvinnarna presenteras den 10 december och Grand Prix samt specialprisvinnare den 13 december samtidigt som ''Eurobest Unwrapped''. En sammankomst där juryordföranden, juryledamöter, vinnare och press deltar. Eurobest Unwrapped kommer att live-streamas till allmänheten.



Dela sidan: