Dela sidan:

Bonnier News Brand Studio är en fullservicebyrå som fungerar som innovationsavdelning åt Dagens industri, Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad. Efter ett framgångsrikt år rekryteringar de nu nya medarbetare till sina kontor i Stockholm och Malmö. 

– 2018 har hittills varit ett framgångsrikt år för Bonnier News Brand Studio där de levererat lönsamhet och bidragit till helheten, helt enligt vår strategi. Vår ambition är att fortsätta etablera Bonnier News Brand Studio på marknaden som en kommersiell produktionsbyrå. Det som särskiljer oss från en traditionell byrå är att vi också äger vår kvalitativa distribution genom alla våra kanaler inom Bonnier News. Vi ser det som enormt fördelaktigt att äga hela kedjan från innehållsproduktion till distribution, säger Alexander Lydecker, försäljningsdirektör Bonnier News, i ett pressmeddelande.

– Vi har gått från fem till 50 medarbetare på fem år. Vår ambition är att attrahera och bygga
framtidens stjärnor. Det gör vi genom olika metoder en vinnande kultur och drivkraften att
aldrig bli fat and happy, kommenterar Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio, som i
våras utsågs till en av mediebranschens främsta "Gamechangers" av Digiday.

Här är Bonnier Brand News Studios rekryteringar:

Alexandra Sanzobar - insight strategist, tidigare kreativ projektledare på Bonnier News Brand Studio. Har innan dess jobbat som produktionsledare på House of Friends.

Anna Frykberg Källåker - grafisk formgivare, kommer närmast från koncept- och designbyrån Öppet där hon jobbat som junior art director.

Anna Rönngren – produktionsledare, har tidigare jobbat för TV-produktionsbolaget Jarowskij och SVT där hon frilansat som produktionsledare och projektkoordinator.

Aurora Kroon – art director, har tidigare jobbat som art director på Value not Noise, Aller Media, Hilanders och som color and material designer på Sony Ericson.

Daniela Bergek - content manager och redaktör, närmast marknadskommunikatör på Com Hem och tidigare redaktör på Barnebys och journalist på Sveriges Radio.

Ida Fridh - kreativ projektledare, kommer närmast från Wasp där hon jobbat som art director. Innan har hon bland annat jobbat som creative director på Bonnier Magazines & Brands.

Lars Collin - redaktör, tidigare frilansskribent inom mat, kultur, personporträtt och resor för Svenska Dagbladet, RES, Gods & Gårdar, Lantliv, samt redaktör för Gourmet.

Matilda Olsén - copywriter, kommer närmast från Digital Marketing-byrån Pineberry där hon jobbat som copywriter och skribent.

Bonnier News Brand Studio ska även anställa två nya kreativ projektledare, samt en chef till koncept och design-teamet. 

– Vi söker en modern, entusiastisk och prestigelös ledare till ett team som redan i dag rankas som marknadsledande inom vår kategori, såväl nationellt som internationellt. Det här kan vara den roligaste och mest utmanande rollen som vi har skapat hittills, säger Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand Studio.



Dela sidan: