Dela sidan:

Den juldekorerade versionen av likören har fått namnet Malibu Glitter, och säljs i begränsad upplaga under julen. Flaskan bär även receptet på en mousserande cocktail som heter Malibu Fuzz.

– Vårt mål med Malibu är att vara spritmärket man föredrar för sociala tillfällen och det finns ingen mer social tid än julen. Den glittrande designen sticker ut på hyllan och uppmuntrar till impulsköp, säger Toni Ingram, marknadschef för Pernod Ricard UK, i ett pressmeddelande. 

Malibu Glitter ginns exlusivt på alla Tesco och Asda i Storbrittanien. 

– Vi tyckte det var spännande att leka med Malibus igenkänningsbara signatur - palmen - i blingig julversion. Inspirationen kom från juldekorationer man ser på vinterresorna till varma destinationer som Bangkok och Miami, men också från lekfullt 80-talsmode och repetitiva mönster på välrenommerade lyxhandväskor, säger Magnus Skogsberg Tear, CD på Happytear. 

Arbetsgrupp:
Client: The Absolut Company
Global Brand Manager: Caitriona Murphy
CD: Magnus Tear
AD: Martin Stolpe Margenberg
Account Manager: Sanna Heyman
Retusch / Bildinstitutet



Dela sidan: