Dela sidan:

I YouTube-serien Gårdkampen besöker Instagram-kändisen Lucas Simonsson, vloggaren Antonija Mandir och komikern Hampus Hedström en Arla-gård i Vingåker och tävlar och mäter sin kunskaper som bönder. Tävlingen sker under ledning av programledaren Ellen Bergström och spelades in hos Arla-bonden Joakim Kindström

– Vi vill visa Youtube-publiken i åldrarna 15-25 hur dagens mjölkgård ser ut år 2018 med bland annat lösdrift, utevistelse och mjölkrobot. Dessa ämnen har varit svåra att nå ut med till denna målgrupp då deras mediavanor har förändrats och den traditionella reklamfilmen på TV har bytts ut mot YouTube och influencers, säger Gry Andersson Nordström som varit en av projektledarna för Gårdskampen på Arla, i ett pressmeddelande. 

Avsnitten har resulterat i över 700 000 organiska visningar och hamnat som en av YouTube mest populära videor i Sverige just nu.

– Lucas, Antonija, Hampus och Ellen når tillsammans miljontals svenskar varje dag genom sina sociala medier. Att producera en programserie på YouTube med dem och nyttja deras dragningskraft som marknadsföring ger Arla möjlighet att nå ut med sitt budskap på en plattform där målgruppen befinner sig, kommenterar Caroline Borelius, försäljningschef på Splay One som tagit fram och producerat serien.

Arbetsgrupp Splay One:
Exekutiv Producent: Erik Gestrelius
Account Manager: Kim Svanström
Projektledare: Holly Waldenström
Produktionsledare: Sussie Wiklund
Producent: Daniel Mannbrink
Inspelningsledare: Sara Greenberg
Produktionsassistent: Elias Boberg
Grafiker: Alexander Edström



Dela sidan: