Dela sidan:

Sverige har senaste åren haft en uppmärksammad polisbrist, och senast i våras rapporterade Sveriges Television att polistätheten är lägst på tio år och att åtta av tio poliser tycker att de sällan eller aldrig har rätt bemanning i förhållande till de krav som ställs. För att få fler att söka och för att åtgärda bristen, har Polisen börjat satsa på rekryteringskampanjer, och lanserar nu en ny kampanj samband med ansökningsperioden 5-30 november.

Kampanjen består dels av ett antal reklamfilmer, rörlig bild i Stockholms tunnelbana och kampanjsajten blipolis och enstörreuppgift, där man kan skicka en hälsning till någon som man tycker borde söka till polisutbildningen. Höstens kampanj är en vidareutveckling av vårens rekryteringskampanj, och går under parollen "Gör dig redo för en större uppgift". 

 

Till kampanjen lanseras ett flertal filmer i olika kategorier, bland annat en AR (Augmented Reality)- kampanj i Skärholmens centrum utanför Stockholm,  kortare 10-sekundersfilmer och några ite längre filmer om polisens vardag.

I AR-kampanjen fick allmänheten med hjälp av AR testa sin reaktionsförmåga för att se om de skulle passa som poliser. 

AR-kampanj i Skärholmen centrum: 

Kortare reklamfilmer:

Längre reklamfilmer om polisens vardag:



Dela sidan: