Dela sidan:

Influencern Johanna E Olsson väckte för några veckor sedan stor debatt om autenctitet inom influencer-marknadsföring när hon photoshoppade in sig själv i Paris. Kärnan i debatten handlade mycket om "men spelar det någon roll?"- som Emanuel Karlsten, Breakits krönikör frågade sig. 

Johanna E Olsson är dock – även om hon är inklippt i Paris – verklig, något som Los Angeles-baserade startupbolaget Bruds artificiella influencer Lil Miquela inte är. Nu lanserar även Isabella Löwengrip en virtuell influencer, Gabrielle Löwengrip – som ska representera Löwengrip i New York.

Isabella Löwengrip berättar i sin blogg att Gabrielle Löwengrip "älskar skönhet" och "dejtar, umgås med vänner, jobbar, testar brunchhak, tränar inför NYC marathon, inreder sitt hem och ägnar sig åt att gräva ner sig i skönhet". Skälet till klonen är att Isabella Löwengrip uppger att hon inte har tid som tvåbarnsmamma när hennes bolag Löwengrip PM växer och expanderar globalt. Hon meddelar samtidigt att hon ser "en extremt ljus framtid för influencerrobotar" och att fler kloner av henne är på gång. 

Gabrielle Löwengrip kommer till liv på riktigt i december men har redan börjat få några inlägg publicerade på sin Instagram.



Dela sidan: