Dela sidan:

Tidigare i år lanserades Hemfrid en app för medarbetare. Nu integreras apparna till en ny digital plattform som ska förbättra både kund- och medarbetarupplevelsen. Bakom utvecklingen av tjänsten står Deloitte och BBH Stockholm som sedan byråns etablering i Sverigevarit inriktade på just tjänstedesign. Arbetet med marknadsledaren Hemfrids plattform har pågått i över två års tid och är tänkt att driva utvecklingen av konsumentbeteendet kring hushållsnära tjänster.I andra hand ska appen skapa möjligheter för Hemfrid att fortbilda sin personal. BBH står bakom för strategi och design och Deloitte Consulting som står för crm och back-end.

– Vi påbörjade vår digitaliseringsresa för att möta våra kunders och medarbetares förväntningar på framtidens tjänster i hemmet. Att investera i en ny digital plattform har varit ett viktigt steg i vår målsättning att skapa en enklare och mer friktionsfri vardag. I den nya appen kan kunderna ta hand om sitt hem enkelt och mobilt, säger Hemfrids vd Maria Andersson i ett pressmeddelande.

Appen är framtagen för att skapa en mer personlig, skräddarsydd och tidsoptimerad tjänst. I appen kan kunderna hantera sina tjänster i hemmet, kommunicera enklare med Hemfrids medarbetare och räkna ut sitt rutavdrag. Appen tillhandahåller även bokning av Hemfrids extratjänster som barnpassning, flytthjälp, enklare hantverk och återvinning. 

 

– Vi är oerhört stolta över det arbete vi gjort ihop med Hemfrid. Det känns väldigt inspirerande att teamet på Hemfrid fortsätter att leda och utmana sin bransch, och att vi på BBH har haft förmånen att hjälpa dem att ytterligare förenkla vardagen för så många kunder och medarbetare. Hemfrid står väl rustade att möta både nya och gamla aktörer tack vare sin framsynthet och höga digitala ambitioner, säger Mattias Guilotte, Business Director på BBH i en kommentar.

Hemfrids app går nu att ladda ner i Google Play Store samt Appstore.



Dela sidan: