Dela sidan:

Förväntningarna på varumärkesupplevelsen förändras ständigt och får allt högre krav på sig. Nu rekryterar Bold två ljudkreatörer som ska utveckla ljudupplevelserna för byråns kunder. Joar Lenz får uppdraget att leda arbetet. Han har sedan tidigare tio års erfarenhet som musikproducent, dj, låtskrivare och ljudtekniker.

– Vi tror på kraften i ljudet som ett starkt element i varumärkesupplevelsen. Genom att inkludera ljud i arbetet kan vi addera en emotionell nivå som gör varumärken mer distinkta och minnesvärda, oavsett om det gäller en ljudlogotyp, ljud för navigering eller specialskrivna kompositioner till reklamfilmer." säger Joar Lenz, Audio Creative på Bold, i en kommentar. 

Anledningen till att man nu satsar på ljudupplevelsen, beror på att Bold anser att många missar att inkludera ljudet i sitt design- och varumärkesarbete.

– Det är intressant hur mycket ljudet faktiskt tillför upplevelsen. Även de små ljuden som uppkommer vid interaktion kan skicka en tydlig signal hur varumärket vill upplevas. Detta är något som har intresserat oss länge och jag är väldigt glad att vi nu breddat vårt erbjudande till att även inkludera utveckling av ljudidentiteter, säger byråns grundare och kreativa chef, Oskar Lübeck.



Dela sidan: