Dela sidan:

Universal Avenue bygger upp ett globalt distributionsnätverk för små och medelstora bolag; drygt 25,000 lokala företag har inlett sin digitaliseringsprocess via Universal Avenues plattform. Investeringen i Varvet meddelas vara att led i strategin att fortsätta utveckla bolagets plattform. Samtidigt har 6 miljoner dollar finansierats i Universal Avenue genom en aktiekonvertibel från investmentbolaget MOOR. 

- Digital utveckling är kärnan i vår affär så det känns fantastiskt att vår familj växer med världsledande digitala utvecklare. Att vi får ombord teamet på Varvet nu gör det möjligt att accelerera utvecklingen för att ännu snabbare kunna möta den ökande efterfrågan som vi ser från marknaden, säger Universal Avenues vd och grundare Johan Lilja, i ett pressmeddelande. 

Göteborgsbaserade digitalbyrån Varvet har funnits sen 2008 och har jobbar med allt från små starups till större företag såsom Hemnet och Electronic Arts. 

– Vi ser en enorm potential i Universal Avenues affärsidé och den digitala plattformen. Vi trivs ihop eftersom vi drivs av samma höga ambition att skapa digitala lösningar som gör skillnad, kommenterar Carl-Johan Kihlbom som är partner på Varvet.

I samband med affären tar Carl-Johan Kihlbom plats i styrelsen för Universal Avenue.

– Jag skulle vilja säga att Universal Avenue är underskattade på marknaden. Att vi ökar vårt engagemang är ett kvitto på att vi tror på bolaget och potentialen framåt. Förvärvet av Varvet kan accelerera leveransen på intresset från marknaden och stärker långsiktigt bolagets förutsättningar globalt, kommenterar Rovio-profilen Kaj Hed som står bakom MOOR.



Dela sidan: