Dela sidan:

Kampanjen "Hur ska tomten hitta?" belyser Stockholms stads kartläggning 2017 som visar att 718 barn i Stockholm lever i hemlöshet – en siffra som ökat med 83 sedan 2015. Kampanjen startar 26:e november med film, utomhus, banners, social media och opinionsbildning. 

– Vi på Stockholms Stadsmission möter barn i hemlöshet och deras familjer i vår
verksamhet, både de som ryms i statistiken och de som inte finns med där. Vi
erbjuder dem akut hjälp samt råd och stöd för att de ska kunna förändra sin
situation. Vi vill med vår julkampanj uppmärksamma att det finns barn som lever i
hemlöshet i Stockholm idag och att stockholmare kan bidra till att barn i hemlöshet
får en bättre jul, säger Marika Hjelm Siegwald, insamlings och kommunikationschef
hos Stockholms Stadsmission, i ett pressmeddelande. 

Julkampanjen är utformad av reklambyrån Tillsammans. Medverkat har även Kompis, Mirage och B-Reel Films. 

Arbetsgrupp:

Mattias Manitski – Copywriter, Tillsammans
Roland Nylin – Art Director, Tillsammans
Isa Svärd – Art Director, Tillsammans
Veronica Sokolow – Original, Kompis
Sofia Göthlin – Produktionsledning, Tillsammans
Fredrik Svensson – Kundansvarig, Tillsammans
Axel Öberg – Fotograf
Joanna Ågren – Retuschör, Mirage
Nim Sundström – Regissör, B-Reel Films
Rima Kassar – Producent, B-Reel Films

Kund:
Marika Hjelm Siegwald – Kommunikations- och insamlingschef, Stockholms Stadsmission

Cecilia Linder – Projektledare, Stockholms Stadsmission



Dela sidan: