Dela sidan:

Till den amerikanska artisten Camille Yarbroughs låt "Take yo praise" får tittaren i kampanjen "Viva la vulva" se en rad vulvaliknande föremål (grapefrukter, lyckokakor, snäckor" sjunga ikapp med låten och uppmana tittarna att älska sig själva.

Kampanjen, som ska marknadsföra Libresse intimgel, tar avstamp i en rapport som visar att brittiska flickor så unga som nio år gamla vill operera sig för att göra sina blygdläppar mindre.

– Det kan komma flickor till mig och säga att de hatar sina blygdläppar och vill att de ska försvinna helt, berättade gynekologen Naomi Crouch för BBC i samband med att rapporten släpptes.

Det är inte första gången som Libresse genom sin kommunikation vill bryta tabun kring den kvinnliga kroppen. Förra året skippade man för första gången att använda den blå vätska som ska illustrera blod i samband med en reklam för trosskydd.

De första marknaderna som den globala kampanjen "Viva la vulva" visas på är den svenska och danska. Kampanjen är framtagen av Abbott Mead Vickers BBDO och regisserad av Kim Gehrig.



Dela sidan: