Dela sidan:

Reklamkampanjen är uformad av creative director Helena Bielke och copywriter Rebecka Osvald i samarbete med KappAhls inhouse-byrå, samtidigt som Special Projects skött produktionen. Det återkommande konceptet "Bra som jag är" som KappAhl drivit sedan 2012, har även som syfte att samla in pengar till barnrättsorganisationer (bland annat Bris, Kors på Halsen och Mannerheimförbundet). Hitills har de samlat in 12,5 miljoner kronor. I år skänker KappAhl tjugo kronor per såld barnmorgonrock samt ger kunderna möjligheten att runda upp köpesumman och skänka de extra slantarna till organisationerna genom den svenska stiftelsen Runda Upp. 

– Tid tillsammans är den bästa julklappen. I kampanjen har vi skapat utrymme för det engagemang vi alla känner runt jul, det finns alltför många barn därute som förknippar julen med utanförskap och vi kan alla bidra till att minska - varje litet bidrag räknas. Vi har tagit fram ett värmande, inspirerande koncept som fokuserar på att julen är en tid för samvaro och omtanke, säger Glenda Marevind, chef för Brand & Marketing på KappAhl, i ett pressmeddelande. 

Reklamkampanjen syns i både tv, utomhus, print och sociala medier. Kampanjen pågår mellan 28 november och 24 december. 



Dela sidan: