Dela sidan:

I början av sommaren så styckade KIT upp bolaget i två delar – ett teknikbolag och ett mediebolag. Mediebolagets vd Linda Öhrn Lernström meddelar att man sedan uppdelningen sett en högre efterfrågan på sitt rörliga innehåll och som ett resultat av detta inleder man nu en rekryteringsprocess. 

Först ut på listan är Adam Hogbring som kliver in i rollen som Business Director. Han blir en viktig pusselbit i förstärkningen av det kommersiella teamet inom Creative Studio. 

– Jag ser fram emot att bli en del av KIT och deras fortsatta satsning på att skapa framgångsrikt rörligt content. På KIT kan jag få utlopp för min kärlek till storytelling och varumärken, säger Adam Hogbring i en kommentar. 

Adam Hogbring har tidigare haft roller som Head of Branded Content på produktionsbolaget Nexiko och Head of Online Video – Creative Sales på Metro.

– Vi är otroligt glada över att Adam kommer till oss. Han har en bred erfarenhet av rörligt innehåll, vilket är själva ryggraden i vår verksamhet. Med hans erfarenhet kommer vi få extra styrka med att hjälpa våra befintliga och nya kunder att nå ut med sitt rörliga berättande. Adam är först i raden av ett antal rekryteringar som vi kommer att göra nu under vintern för att möta den efterfrågan vi har på att göra rörligt innehåll, säger Linda Öhrn Lernström.



Dela sidan: