Dela sidan:

I början av året bjöd Tele2 in aspirerande entreprenörer att tävla om ett komplett företagsbygge till ett värde av två miljoner kronor som vinnaren fick förvalta i kampanjen "Tele2 End up". 

Tillsammans med andra samarbetspartners (däribland Prime/United Minds) fick reklambyrån Åkestam Holst vara med om att bygga ett företag från grunden, med hjälp av omfattande research men utan affärsidé.



Vinnaren fick sedan en nyckel till ett fullt kontor i centrala Stockholm byggt med konsultation från experter med de senaste it- och telekomlösningarna.

 End-Up började med slutet för att ta bort de första hindren för att förverkliga en entreprenörsdröm.



Nu vinner kampanjen 100-watt i kategorin företag kampanj med motiveringen:



"Allt startar med en bra affärsidé. Årets 100-wattare går till en briljant idé som vänder på resonemanget. Genom att efterlysa världens första End-Up lyckas Tele2 visa att man tar företagande på allvar och samtidigt röra sig bort från prisdiskussion och fokusera på det som är viktigast: kommunikationslösningar. En blivande reklamklassiker som är lika underhållande som varumärkesbyggande."




Övriga vinnare var:
75 watt Arbetsförmedlingen och Le Bureau – "Gör plats"

50 watt Renault och Reaktion – "Vägen till framgång"



Dela sidan: