Dela sidan:

För en knapp månad sedan utsåg HUI Research det återvunna plagget till årets julklapp. Tanken bakom utnämningen är att återvinning och en cirkulär ekonomi börjar bli allt viktigare för konsumenter.

När Tele2 i veckan lanserade sin egen julkampanj har man knytit an till samma trender. I kampanjen, som är framtagen av Tele2:s inhousebyrå Creative hub, uppmanas kunderna att ge bort sina gamla mobiltelefoner till någon som bättre behöver den.

Parallellt med julkampanjen har man även lanserat en ny tjänst i sina butiker som ska underlätta för kunderna att ge bort gamla telefoner. Den som kommer in med en gammal telefon kan få den "uppputsad" och inslagen i en specialframtagen jullåda.

– Vi vill uppmana människor att ge sina gamla mobiltelefoner ett nytt liv, till exempel hos sitt barn. Kampanjen belyser helhetsupplevelsen, där rätt abonnemang och tillbehör kan göra så att hårdvaran, d.v.s. mobiltelefonen i det här fallet, kan få ett längre liv, kommenterar Maria von Holst, brand manager på Tele2.

– Idén föddes tidigare i höst men det var riktigt roligt att se hur väl den sammanföll med HUI´s rapport och val av Årets julklapp. Vi har satsat stort på att fånga den magiska glädjen hos barn, och värmen kopplad till julen i en kampanj som redan börjat synas både utomhus och digitala kanaler, fortsätter Jennie Arvenäs, creative lead på Tele2.

Se fler av årets julkampanjer här!

 


Dela sidan: