Dela sidan:

För en dryg månad sedan blev reklamfilmen "No palm oil" för Greenpeace viral efter att den förbjudits från att visas på amerikanska tv-kanaler för att ha varit för skrämmande. Reklamfilmen, som är framtagen av Iceland, berättar historien om en orangutang som tvingats fly sitt naturliga hem till följd av skövlingen av regnskog.

Nu utser analysbolaget Kantar Millward Brown den till världens mest effektfulla julkampanj. Kantar har undersökt reklamfilmer från världen över och med toppresultat i engagemang, "brand love", förmåga att övertyga och relevans tog "No palm oil" hem förstaplatsen framför Amazons "Can you feel it" och John Lewis julkampanj med Elton John.

– Det här året visar att de kampanjer som fått bäst mottagande är de som lyckas fånga vad julen ska handla om, vilken är att samlas med sin familj och sina vänner, säger Graham Page, managing director på Kantar Millward Brown i ett uttalande.

"No palm oil" har i skrivande stund setts över 30 miljoner gånger.



Dela sidan: