Dela sidan:

Å ena sidan fettspäckad och extra sockrad julmat, å andra sidan de mediciner som följer i frossandets fotspår.

Julen tillhör inte våra hälsosammaste högtider och runtom i Sverige kommer julmatsfantaster sträcka ut sig på soffan med stundande magknip. 

I sin första kampanj sedan man i höstas inledde samarbete med Garbergs tar man tillvara på just den insikten, och visar samtidigt upp de produkter som kan behövas inför julen.

– Jag är väldigt nöjd med årets julkampanj där vi på ett smart sätt och med glimten i ögat lyckas visa två sidor av julen. Att vi både kan presentera vårt klassiska julsortiment innehållandes julsenap, kolor, tryfflar och andra godsaker som hör till julen tillsammans med apoteksnära produkter som dagligen hjälper våra kunder att må bättre känns extra kul, säger Oscar Sandberg, t f marknadschef på LloydsApotek.

Kampanjen kommer att synas i print, digitalt, butik och utomhus.

– LloydsApotek är ett superintressant varumärke, säger Pia Hjelt, projektledare på Garbergs. Det här är första steget på en längre resa där LIoydsApotek förtydligar sitt unika erbjudande, både vad gäller rådgivning och sortiment.

Arbetsgrupp:

LloydsApotek
Oscar Sandberg, t f marknadschef
Karolina Tysell, project manager
Johanna Eilind Ekmark, project manager
Karin Dove, formgivare
Garbergs/foto
Pia Hjelt, projektledare
Anna Ohlsson, produktionsledare
Patrik Lundberg, planner
Jöns Hellsing, copywriter
Mattias Dahlqvist, AD
Beatrice Sztanska, formgivare
Christoffer Dalkarls, fotograf



Dela sidan: