Dela sidan:

Digitala reklambyrån Actionist har funnits i fem år och har senaste åren haft kunder såsom biltjänsten Wayke, Mediemarkt och If hemförsäkringar. De har även arbetat med SF Bios namnbyte till Filmstaden. Oskar Sparreljung kommer senast från Ottoboni och Nordic Morning där han haft rollen som agency director och director of service design. I augusti tog han över som vd efter delägaren Axel Bendrik som varit tillförordnad vd sen i våras. 

– Jag är superglad över att ha lyckats rekrytera Oskar. Jag har följt
honom sedan vi jobbade tillsammans på Deasign, han har ett grymt driv och en profil som passar Actionist perfekt. Dessutom är han en riktigt härlig person. Det ska bli fantastiskt roligt att jobba tillsammans igen. säger Axel Bendrik, delägare i byrån, i ett pressmeddelande. 

– Actionist är en jättespännande byrå med enorm potential. Med utgångspunkt i det
digitala använder vi kreativitet, smart produktion och tekniskt kunnande för att skapa
resultatdriven kommunikation som ger mätbar effekt. Ett erbjudande som jag tycker är
superstarkt. Därför bygger vi vidare på den fina grund som lagts under byråns första år. Vi har nu lagt en plan för att växa oss mycket större under kommande år med start redan 2019, kommenterar Oskar Sparreljung, ny vd på Actionist. 

Actionist meddelar samtidigt att de tillsammans med systerbyrån Fröjd växer och därför flyttat till större lokaler på Rosenlundsgatan 13 på Södermalm. 



Dela sidan: