Dela sidan:

Under 2018 har flera varumärken, däribland Clas Ohlson, Länsförsäkringar och Stadium marknadsfört alternativ till ett liv framför skärmar. I Storytels kampanj lyfter Graviz fram en lösning på ett av problemen som den ökade skärmtiden har skapat.

– Det finns en väldigt positiv form av skärmtid som vi tror de allra flesta barn (och vuxna) mår bra av. Unga människor läser allt mindre i takt med att tiden vid skärm konstant ökar. Här kommer Storytels erbjudande in och löser ett uppenbart problem , säger Peter Eriksson, kreatör på Graviz i en kommentar.

Kampanjen sammanfaller med julhandeln och ska driva försäljning av läsplattan Storytel Reader samt det nya Storytel Family-erbjudandet.

– Storytel Reader är vår egen läsplatta där man har tillgång till hela vårt bibliotek med ett Storytel abonnemang. Vi tycker man ska läsa på det sättet som passar en bäst, men många har nog e-boken kvar att upptäcka, säger Josefin Grip, marketing manager Sweden på Storytel.

I samband med julhandeln lanseras Storytel Family för att ytterligare främja bokläsandet för hela familjen. Storytel släpper också Kids Mode-funktion i appen, som gör att barn kan lyssna och läsa i en egen barnvänlig miljö med en alldeles egen bokhylla.

Filmerna har producerats av Graviz tillsammans med New New / Giants & Toys och regissör Farzad Farzaneh och kommer att visas i sociala medier på den svenska marknaden under december månad.

Arbetsgrupp
Storytel: Josefin Grip, Marketing Manager Sweden
Byrå: Graviz
Projektledare: Johanna Bergbom
Produktionsledare: Lowa Redig
Kreatörer: Kalle Berglind & Peter Eriksson
Produktionsbolag: New New / Giants & Toys
Regi: Farzad Farzaneh
Post: MediaMonks
DOP :August Sandström
Exekutiv producent: Tilde FranzénProducent: Lisa Sjösten

 

 



Dela sidan: