Dela sidan:

Snapchat-filtren blir glittriga än vanligt, Instagram översvämmas av pepparkakshus och alla är vi lite extra juliga. Vissa med tomteluvor, andra med glitterbälten. Varför inte en jultröja?

Kampanjen, som kommer att synas i reklamfilm, printannonser, SoMe och utomhus, ska bokstavligen reflektera hur nätet växlar upp i december. För att visa hur mysig julen kan vara online, vill Telia skicka en hälsning med hjälp av de digitala skyltarna på Katarinahissen och Stureplan.

Skyltarna avläser med automatik in antalet hjärtemojisar som används på Twitter och presenterar det i realtid. Den tekniska implementeringen är producerad tillsammans med Bannerboy och går direkt via Twitters API-feedar.

– Det pratas, med all rätt, mycket om näthat och hur elaka vi kan vara mot varandra online. Det här är ett enkelt sätt att påminna om att det skickas en hel massa kärlek också. Kanske kan vi även inspirera någon att själv sprida lite extra värme, istället för någonting annat, säger Anne-Gro Gulla, marknadsdirektör Telia i en kommentar.

Just tonläget i sociala medier är något som togs upp i filmen som lanserades i förra veckan. Filmen riktade en hård passning till internettrollen vilket knyter samman kommunikationen med det arbete mot näthat som Telia har kommunicerat kring de senaste åren.

Kampanjen pågår 27/11 - mitten av januari. Den digitala skylten på Katarinahissen lyser upp under v. 49-51 och Stureplansskylten v. 52.

Kampanjen och Julhälsningen på Katarinahissen och Stureplan har producerat av Forsman & Bodenfors, tillsammans med Bannerboy, skyltarna tillhandahålls av Atracta.



Dela sidan: