Dela sidan:

Autobutler är nordens största digitala marknadsplats för bilreperationer. 28-åringen från Sverige kommer nu leda arbetet med att digitalisera den analoga verkstadsbranschen och styra marknadsföringen i hem länder; Sverige, Danmark, Tyskland, England och Frankrike. 

– För att nå målet att digitalisera hela verkstadsbranschen och bli Europas största verkstadsportal satsar vi på kompetens som vi vet gör skillnad. Dino har ett internationellt perspektiv, en stark digital förståelse och en vision som kommer expandera vår position i den europeiska superligan, säger vd på Autobutler, Christian Legêne, i ett pressmeddelande. 

2015 började Dino Denic som praktikant på Autobutler och redan samma år tillträdde han som marketing coordinator i Sverige. Året därefter tillträdde han som head of marketing i Sverige, och 2017 blev han head of marketing i Danmark, Sverige och Storbrittanien. Innan praktiken studerade han corporate communications och marketing i New York. 

– En stor del av verkstadsbranschen lever fortfarande efter analoga metoder, vilket krockar med dagens konsumentmönster. Med 100 procent tillväxt på bilägarsidan under både 2017 och 2018 ser vi en tydligt växande efterfrågan på oberoende aktörer som oss, som möter kraven från kunder med e-handelsvanor som vill ha transparens och tillgänglighet. Min tid kommer gå mer åt att leda och koordinera teamen på Autobutlers olika marknader, men jag jobbar efter exakt samma mål som innan. Nämligen att skapa något nytt, något som aldrig existerat förut - att vara en first-mover inom en traditionell bransch, kommenterar Dino Denic, global head of marketing på Autobutler.



Dela sidan: